wymawia głoski [l], [t], [d], [n] i inne – międzyzębowo – język dziecka wchodzi pomiędzy jego zęby lub bocznie
substytuuje (zamienia) głoski:
[l] na [j],
[w] na [f],
[k] na [t],
[g] na [d],
[d] na [t],
[ź] na [ś],
[dź] na [ć]
ma jakiekolwiek problemy z wymową głosek z 4 r.ż.,
realizuje głoski szeregu syczącego – [s], [z], [c], [dz] lub / i inne – międzyzębowo – język dziecka wchodzi pomiędzy jego zęby lub bocznie
zamienia głoski szeregu syczącego – [s], [z], [c], [dz] na [ś], [ź], [ć] ,[dź];
Pamiętajmy – nigdy nie warto odkładać konsultacji na później. Nigdy nie ma pewności czy to, co nam wydaje się małym opóźnieniem, nie jest symptomem jakiegoś poważniejszego problemu. W tekście zostały wymienione tylko najważniejsze sygnały, jeśli jednak cokolwiek innego Was niepokoi – pytajcie i szukajcie odpowiedzi.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.